خبری بد برای معلمان | این دسته از فرهنگیان بازنشسته تا دی‌ماه واریزی ندارند

تعداد محدودی از بازنشستگان هستند که حکم بازنشستگی برای آن‌ها صادر شده، اما به دلیل اینکه تاریخ صدور حکم آن‌ها پس از موعد محاسبه حقوق آبان ماه بوده است، از آذرماه حقوق بازنشستگی را به همراه معوقات دریافت خواهند کرد.
خبری بد برای معلمان | این دسته از فرهنگیان بازنشسته تا دی‌ماه واریزی ندارند
کد خبر : ۵۲۰۳۶

جای این سؤال جدی از مسؤلان صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد که چرا باید با وجود گذشت بیش از ۳ ماه از تاریخ بازنشستگی فرهنگیان عزیز و زحمت‌کش این کشور، پیامک "دریافت مدارک برقراری حقوق بازنشستگی" تازه در آذر ماه برای این فرهنگیان ارسال شود؟!

در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲، خبری با عنوان "حقوق فرهنگیان بازنشسته شهریور و مهر چه‌زمانی پرداخت می‌شود؟ " در تسنیم منتشر کردیم که مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری درباره تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان بازنشسته ۴۰۲ اعلام کرده بودند:

"در شهریور و مهر ماه امسال، مجموعاً ۵۳ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته شده‌اند که ۳۰ هزار نفر از این تعداد در پایان مهر ماه و پس از تکمیل پرونده‌هایشان، حقوق خود را دریافت کرده‌اند. ۱۳ هزار نفر دیگر از ۵۰ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته در انتهای آبان ماه جاری حقوق خود را به‌همراه معوقه مهرماه دریافت خواهند کرد ضمن اینکه مابقی این افراد نیز به‌دلیل عدم صدور حکم بازنشستگی و برگشت به کار در آموزش و پرورش، حقوق آن‌ها واریز نشده است و بخشی دیگر نیز به‌دلیل نقص پرونده حقوق بازنشستگی خود را دریافت نکرده‌اند که به‌محض تکمیل شدن پرونده‌هایشان، حقوق بازنشستگی خود را دریافت خواهند کرد. "

در ادامه رضا مسلمی؛ مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره جزییات برقراری و پرداخت حقوق شاغلین تازه بازنشسته شده از وزارت آموزش و پرورش گفته بود: "از مهر ماه امسال ۶۵ هزار و ۴۰۰ نفر از شاغلین وزارت آموزش و پرورش، بازنشست شده یا در آستانه بازنشستگی قرار گرفته‌اند؛ تا (شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲) برای تعداد ۵۳هزار و ۴۰۰ نفر از شاغلین فرهنگی که بازنشسته شده‌اند، با توجه به ارسال مدارک و مستندات لازم از سوی دستگاه اجرایی محل اشتغال، حکم بازنشستگی قطعی صادر شده است؛ از این تعداد که حکم بازنشستگی برای آن‌ها صادر شده، ۳۰هزار و ۵۹۶ نفر در «مهرماه» حقوق بازنشستگی خود را دریافت کرده‌اند.

تعداد محدودی از بازنشستگان هستند که حکم بازنشستگی برای آن‌ها صادر شده، اما به دلیل اینکه تاریخ صدور حکم آن‌ها پس از موعد محاسبه حقوق آبان ماه بوده است، از آذرماه حقوق بازنشستگی را به همراه معوقات دریافت خواهند کرد. این عزیزان نگران حقوق ماه‌های قبل خود نباشند، چراکه حقوق بازنشستگی از تاریخ بازنشستگی محاسبه و پرداخت خواهد شد. "

در حالیکه مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حقوق فرهنگیانی که تا شهریور ماه امسال بازنشسته شده‌اند خبر داده‌اند، اما بنابر مستنداتی که در اختیار تسنیم قرار گرفته، صحت ادعای مسؤلان صندوق بازنشستگی مورد تایید نیست و حقوق بخش زیادی از این فرهنگیان بازنشسته با وجود گذشت بیش از ۳ ماه از بازنشستگی، هنوز واریز نشده است!

برخلاف ادعای برقراری و پرداخت حقوق فرهنگیان بازنشسته در امسال، این صندوق برای آن دسته از فرهنگیانی که در شهریور ماه امسال بازنشسته شده‌اند در اوایل آذر ماه جاری این پیامک را ارسال کرده است:

جای این سؤال جدی از مسؤلان صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد که چرا باید با وجود گذشت بیش از ۳ ماه از تاریخ بازنشستگی فرهنگیان عزیز و زحمت‌کش این کشور، پیامک "دریافت مدارک برقراری حقوق بازنشستگی" تازه در آذر ماه برای این فرهنگیان ارسال شود در حالیکه مسؤلان این صندوق، مدعی پرداخت حقوق بازنشستگی آن‌ها از مهر ماه بوده‌اند!

ارسال چنین پیامکی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری در آذر ماه به معنای آن است که این دسته از فرهنگیان بازنشسته در آذر ماه جاری نیز هیچ حقوقی دریافت نخواهد کرد و نخستین حقوق بازنشستگی آن‌ها از سوی صندوق بازنشستگی با ۴ ماه تاخیر در دی ماه آینده پرداخت خواهد شد؟!

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر